Zorg2025: applied games

In deze editie gaan wij in op verschillende toepassingen van Applied Games en Simulatie. Deze simulatie wordt gebruikt als therapie binnen de GGZ; hoe is deze tot stand gekomen en in de DBC-structuur opgenomen?

In opdracht van ZonMw is een bordspel ontwikkeld dat sociale wijkteams helpt samen te werken rondom een cliƫnt. Hoe kan een applied game ondersteuning bieden bij het oefenen van lastige situaties bij een multidisciplinaire samenwerking? Over de ontwikkeling van dit prototype en de doorontwikkeling naar gebruik in de praktijk.

Tot slot de do’s en dont’s bij de ontwikkeling en implementatie van een serious game. Aan de hand van de prijswinnende serious game Moodbot wordt uitgelegd hoe je ervoor zorgt dat de game daadwerkelijk geadopteerd wordt.

Programma

Inloop: 15:00 uur

‘Cognitieve Gedragstherapie middels simulatie’ door Eddo Velders, programmamanager Innovatie bij Parnassia en bestuurder GGZ+

‘Tokkie, tokkie: Hoe zorg en welzijn leren samenwerken door een bordspel’ door Marian Schoone-Harmsen en Denise van der Klauw, research Scientists bij TNO

‘Do’s en don’ts bij de ontwikkeling en implementatie van games’ door Kim Boog, adviseur serious gaming bij Redmax

Borrel: 17:00

Over Zorg2025

Zorg2025 is een netwerkbijeenkomst voor zorgaanbieders en innovatieve ondernemers in de zorg. Met deze ontmoetingen willen wij partijen in de healthsector bijeen brengen en zicht bieden op ontwikkelingen, noodzaak en mogelijkheden van (ICT-) technologie in de zorg.

Organisatie

Amsterdam Economic Board, KvK, Stichting Sigra, Medicidesk van Rabobank Amsterdam.

Help ons verbeteren

Heb je 5 minuten voor een paar vragen over onze website?